Nog een week... - Reisverslag uit Vrouwenpolder, Nederland van Yara Louwerse - WaarBenJij.nu Nog een week... - Reisverslag uit Vrouwenpolder, Nederland van Yara Louwerse - WaarBenJij.nu

Nog een week...

Blijf op de hoogte en volg Yara

01 Januari 2013 | Nederland, Vrouwenpolder

Hallo lieve allemaal,

Zo op deze nieuwjaarsdag en precies één week voor vertrek, tijd voor een nieuw 'reis'verslag. Allereerst wil ik jullie natuurlijk allemaal een heel gelukkig 2013 wensen!

2013 begint voor mij gelijk al spannend met, zoals jullie weten, weer een nieuwe reis! Volgende week rond dit tijdstip zitten we in de auto naar Schiphol. Om 19:40 vertrekt onze vlucht naar Frankfurt, daar zullen we overstappen op onze vlucht naar Kaapstad waar ons avontuur gaat beginnen... De eerste 11 dagen zullen we voornamelijk de omgeving van Kaapstad 'verkennen', na deze dagen begint ons vrijwilligerswerk wat we vier weken gaan doen. Deze periode verblijven we samen in één gastgezin. We hebben ervoor gekozen om vrijwilligerswerk te gaan doen op een créche voor kinderen van 0-6 jaar. Hoe dit precies allemaal zal gaan en wat onze taken zijn, is voor ons ook nog een vraag, we gaan het daar allemaal zien! Na onze vrijwilligerswerk periode reizen we van Kaapstad naar Johannesburg. Begin maart komen we daar aan en daar staat, als alles een beetje mee zit... een vliegtuig naar Delhi op ons te wachten. Of we inderdaad naar India kunnen gaan is tot nu toe nog steeds een vraagteken... Omdat we lange tijd in Zuid-Afrika verblijven hebben we een 6 maanden visum nodig en dat geven ze op z'n zachtst gezegd niet 'zomaar'... Ons paspoort ligt nu nog steeds bij de ambassade in Den-Haag en we hopen eind deze week goed nieuws te krijgen... We gaan natuurlijk van het positieve uit en dat betekent dat we gewoon naar India kunnen... Als we hier zijn, is het plan om ongeveer 5 weken door India te trekken. Na deze weken is het ongeveer half/eind april. Hierna willen we onze reis graag afsluiten in het luxe Dubai (in het kader van alle uiteinden...;-)).

Afgezien van ons visum zijn alle voorbereidingen nu klaar en is het aftellen begonnen. Ik moet zeggen dat ik er qua spullen helemaal klaar voor ben, maar in mijn hoofd nog niet helemaal. Ondanks dat het de tweede (of eigenlijk derde) keer is, is het nog steeds erg spannend en ben ik nu ook al best zenuwachtig! Het is vooral spannend om hier weer weg te gaan en niet zo zeer om 'daar' heen te gaan. Daar komt alles goed en daar maak ik me niet druk over... het afscheid dat ons weer staat te wachten en het missen van iedereen... daar maak ik me drukker over! Dat is iets wat na drie keer nog steeds niet went! Uiteindelijk zal ook dit allemaal goed komen en hoop ik dat we weer een hoop leuke & mooie dingen mogen zien en meemaken!

Net zoals vorig jaar kunnen jullie me op deze site volgen. Foto's zal ik weer plaatsen op Facebook!

Liefs,
Yara




  • 01 Januari 2013 - 16:00

    Mama:

    Jij boven, ik beneden! Nu nog even dicht bij elkaar maar allebei alvast voorzichtig aan het 'afscheid' nemen en voorbereiden op wat komen gaat. We doen allebei een beetje van hetzelfde, vooral elkaar vertellen dat het echt wel goed komt!
    Niet te zenuwachtig zijn nu, vooral lekker slapen en een beetje 'voor'rusten dan zullen wij straks niet zenuwachtig zijn en proberen ( nee gewoon doen) lekker slapen.
    Enne: t komt wel goed schatje!

  • 01 Januari 2013 - 16:55

    Iris:

    Het komt helemaal goed Yaar! :)
    Je gaat vast heel veel plezier beleven..
    En je bent al ziek geweest, dus dat heb je al gehad ;p
    En dit keer weet je ook dat je niet alleen achter moet blijven ;)
    Liefs iris

  • 01 Januari 2013 - 16:55

    Iris:

    Het komt helemaal goed Yaar! :)
    Je gaat vast heel veel plezier beleven..
    En je bent al ziek geweest, dus dat heb je al gehad ;p
    En dit keer weet je ook dat je niet alleen achter moet blijven ;)
    Liefs iris

  • 01 Januari 2013 - 16:55

    Iris:

    Het komt helemaal goed Yaar! :)
    Je gaat vast heel veel plezier beleven..
    En je bent al ziek geweest, dus dat heb je al gehad ;p
    En dit keer weet je ook dat je niet alleen achter moet blijven ;)
    Liefs iris

  • 01 Januari 2013 - 20:21

    MARISKA:

    Lieve Yara,
    Ook even via deze weg wil ik jullie een hele fijne reis wensen.
    Nog maar een week, wat gaat het toch snel!
    Hoop echt dat alles goed komt met het India visum.
    Maar we gaan inderdaad van het beste uit!
    Hoe toepasselijk ook dat je de reis afsluit in het "!!LUXE!!" Dubai ;-)
    Ik ga jullie verhalen zeker volgen.
    Super veel plezier!!!
    Liefs Mariska

  • 01 Januari 2013 - 21:38

    Marije Alias Reisbuddy:

    Nu we nog even een week aan het voorbereiden zijn en nog geen 24/7 samen, uiteraard nig even een reactie!
    We kunnen dit jaar niet beter beginnen dan samen backpackend door hele bijzondere landen. De vorige twee keren waren top reizen en ik ga er vanuit dat deze er zeker niet voor onder gaat doen!!
    Ik kan niet wachten om samen weer aan dit avontuur te beginnen ❤

  • 02 Januari 2013 - 09:37

    Drieën:

    Hoihoi Yara,
    Natuurlijk gaan jullie er met z'n 2 weer een supergave reis van maken ,waar je als je groot bent:-)) prachtig op terug kunt kijken!
    Wij zullen dan natuurlijk je reisverslagen weer met veel plezier gaan lezen en wensen jou en Marije heel veel plezier en pas goed op elkaar dan komt alles goed.

    Ps:Je neef is er ook 2 maanden dus als er wat is kun je hem altijd inschakelen:-))
    Liefs Peter en Drieën

  • 06 Januari 2013 - 22:46

    Marleen:

    Hey Yara. De laatste keer dit, de laatste keer dat. Nu komt het opeens wel heel erg dichtbij. Voor jullie heerlijk natuurlijk. Jullie kijken hier al zo lang naar uit. Maar ik weet zeker dat ook dit weer een onvergetelijke ervaring zal worden. Geniet van al het mooie dat jullie ongetwijveld te zien zullen krijgen. En ook (ik kan het niet laten) pas heel goed op jezelf en op elkaar!! Heel veel plezier xxx

  • 07 Januari 2013 - 21:02

    Patrick:

    Hé Yaar, jeetje wat vliegt de tijd zeg.
    Zo zitten we er met vieren onder het genot van een hapje en een drankje over te praten,.......en nu is het al bijna zo ver.
    Echt super wat je samen met Marije ga doen hoor. Ben dan ook enorm benieuwd naar je verhalen en ik ga je dus zeker volgen.
    Dit keer zullen we elkaar tijdens het reizen niet treffen. Ik mag helaas hier blijven. hahahahaha
    Pas goed op jezelf,........geniet enorm en........tot snel!

    Grjst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Backpacken in Zuid-Oost Azië

Actief sinds 09 Okt. 2011
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 23562

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2011 - 27 Januari 2012

Backpacken Zuid-Oost Azië

25 Juni 2010 - 14 Juli 2010

Backpacken in Maleisië

08 Januari 2013 - 30 November -0001

Azika: Vrijwilligerswerk & Backpacken

Landen bezocht: