De laatste... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yara Louwerse - WaarBenJij.nu De laatste... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yara Louwerse - WaarBenJij.nu

De laatste...

Door: yaralouwerse

Blijf op de hoogte en volg Yara

25 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Met toch wel een beetje een raar gevoel zitten we weer achter de computer om het allerlaatste reisverslag te plaatsen! (van deze reis dan! ;-)). Morgenavond is het toch echt tijd om voor de laatste keer naar de luchthaven te gaan voor onze vlucht naar Amsterdam! Maar voor het zover is wil ik jullie nog graag op de hoogte houden van onze laatste 2,5 week! Het is dit keer lang geleden dat we een verslag hebben geplaatst... Eigenlijk omdat we niet veel spannends hebben beleefd! Maar dat zullen jullie zo wel lezen!

Ik begin bij waar we de vorige keer geindigd zijn, in Hanoi (Vietnam). We waren hadden daar 1 dag gehad en de dag erna zouden we naar de Halong Bay gaan. Voor degenen die Facebook hebben; de foto's daarvan stonden een tijd geleden al online dus jullie hebben nu vast al een beeld van de Halong Bay! Voor degenen die geen Facebook hebben (tijd om het aan te maken:P); de Halong Bay is een baai waarin allemaal rotsen te zien zijn die de zee uitkomen. Heel apart! Het stond dan ook op de lijst van de zeven wereldwonderen! Die hebben wij dan toch weer even meegepakt! ;) 's Morgens vroeg werden we opgehaald bij ons guesthouse waarna we in ongeveer 4 uur bij de Halong Bay aankwamen. In de bus twee super leuke meiden ontmoet: Hayley & Tram waar we de hele dag mee doorgebracht hebben! Was erg gezellig, volgens mij hebben we het kopietje van Marije & mij ontmoet want ze waren in alles echt precies hetzelfde... Een hele tas eten mee, wifi checken op de boot (nee, natuuuurlijk is daar geen netwerk), de manier waarop ze met elkaar omgingen, en zo kan ik nog wel even door gaan... Maar goed, ik wijk af! Toen we dus met de bus aankwamen bij 'de haven' konden we meteen de boot op! Ongeveer 3 kwartier gevaren en toen kwamen we aan bij de The Fishing Village. De naam zegt het al: een dorpje op het water waarbij de grootste bezigheid vissen is. Hier even rondgekeken en daarna geluncht op de boot. Uiteraard met vis de gevangen was in The Fishing Village! Het was een echte Vietnamese lunch en erg lekker! Na de lunch nog een stuk de baai verder in gevaren, echt bijzonder hoe dat er uit ziet. Lijkt een beetje onwerkelijk! Op een gegeven moment zijn we gestopt bij een grot, waar we in mochten... Nou ja, moesten. Zo gezegd, zo gedaan! Stelde alleen niet echt veel voor. Heb al wel vaker dat soort grotten gezien en daarnaast stonden er in heel de grot fel gekleurde lampen verdeeld waardoor het er allemaal niet echt meer natuurlijk uit zag. Na de grot alweer aan het einde gekomen van de middag. Terug gevaren naar haven en met de bus weer terug naar Hanoi. Marije & ik waren stiekem wel blij dat we geen 2-daagse tour hadden gekozen. Dat slapen op zo'n boot zagen we niet zo zitten in de kou en bovendien zag iedere rots er hetzelfde uit, dus hadden we het na een dag wel gezien!

De volgende dag hadden we 's morgens vroeg een vlucht van Hanoi naar Bangkok. Met een taxi naar de luchthaven gegaan. Nu hebben we al in veel verschillende busjes, taxi's, tuktuk's etc. gezeten, met heeel veel verschillende chauffeurs! Maar deze overtrof echt alles! Hij reed echt als een gek door Hanoi heen, niet af en toe toeteren maar gewoon constant dat ding ingedrukt houden. En overal snoeihard langs en tussendoor. We zeiden nog tegen elkaar... Als onze moeders dit zouden zien... ;) Maar goed, ook hier weer veilig aangekomen. Na 1,5 uur vliegen kwamen we aan in Bangkok, de luchthaven kennen we hier zo onderhand nog beter dan Schiphol, want het was al de vijfde keer dat we hier waren. De grote vraag was alleen: en nu?? We hadden nog helemaal geen plannen voor de komende weken. Naar het zuiden van Thailand? Naar Koh Chang? Of toch gewoon terug naar Bali? De laatste optie gingen we even uitzoeken bij de departure hal. Alle airlines afgelopen maar overal waren de tickets echt super duur. Te duur voor een paar dagen... We zouden namelijk maar iets van 2 nachten blijven omdat het weer in Bali heel slecht was (regenseizoen) dus dan zou het een beetje zonde zijn... Besloten dus om een tweede keer Bali te skippen en in ieder geval een nachtje in Bangkok te blijven. We zijn naar het hotel gegaan waar we onze reis ook zijn begonnen. Gek om hier weer te zijn!

De volgende dag toch nog in Bangkok gebleven. 's Middags bij het zwembad van ons hotel gezeten en 's avonds richting de Koh San Road. Hier moet je toch wel geweest zijn als je Bangkok hebt bezocht. We hadden er veel van verwacht, maar ik vind eigenlijk dat het niet zo veel voorstelt. Een gewone straat met restaurantjes, wat winkels, barretjes en toeristen, heel veel toeristen. Ben om eerlijk te zijn in gezelligere straten geweest in Azie!

De dag erna: vrijdag de 13e! En inderdaad, het was een typische vrijdag de 13e... We zouden deze dag vanuit Bangkok met de bus naar Koh Chang (eiland) gaan. 's Morgens vroeg werden we bij ons hotel opgehaald. We hadden netjes de wekker gezet, maar dus een uur te laat (slim bezig!). Waardoor we dus een uur te laat wakker werden. Top! In echt een recordtempo de backpacks ingepakt. Zelfs zo snel dat we nog heel even naar het ontbijt konden. Gelukkig onze bus gewoon gehaald want deze was zelf ook wat te laat. Rond 09:00 reden we weg en om 15:00 kwamen we aan bij de ferry. De ferry voer in ongeveer een halfuurtje naar Koh Chang. Daar aangekomen een taxi genomen naar White Sand Beach, het bekendste strand van het eiland. Hier aangekomen was het tijd om een kamer te zoeken. Zoals ik al zei, vrijdag de 13e... Niks te vinden dus! Of alles zat vol, of te duur, of te goedkoop (daar wil je dus niet slapen), etc. 's Avonds om 21:00 (!!!) hadden we dan eindelijk aan kamer gevonden in een super luxe resort. En we konden 8 nachten op dezelfde kamer blijven! Ideaal. De kosten waren niet echt wat je noemt een backpackprijsje maar dat maakte ons echt niet uit. We waren blij dat we eindelijk wat hadden gevonden en de kamer was echt ge-wel-dig! Zo luxe & groot hadden we het nog niet gehad! :)

Zoals ik al zei waren we dus 8 nachten en 7 dagen op Koh Chang. Over deze dagen kan ik jullie echt niks spannends vertellen... We hebben iedere dag aan het zwembad gelegen en echt helemaal niks, maar dan ook niks, gedaan. Het weer viel af en toe een beetje tegen. Veel bewolking en af en toe zelfs regen. Maar gelukkig heeft de zon zich ook gewoon laten zien! We zaten aan 'the main street' van Koh Chang dus dat was ideaal voor 's avonds! Lekker gegeten, drankje gedaan en op stap geweest. Jammer aan Koh Chang is wel dat er niet veel 'reizigers' zijn en we hebben dus ook niet echt veel mensen ontmoet. Daarnaast zijn er, zoals op heel veel plaatsen in Thailand, zoveel oude westerse mannen. Bah! Een avond nog wel twee Duitsers ontmoet. Melanie en Sasha. Gezellige avond meegehad! Afgezien van het einde dan... Bleek dat de 38-jarige Sasha wel een oogje op Marije had, toen moest er toch wel even een SOS-je de deur uit. Hij bleek net zo wanhopig te zijn als de rest van alle andere oude mannen. Haha!

21 januari hebben we Koh Chang weer verlaten. Omdat het weer daar toch niet zo heel goed was, besloten we om nog een paar dagen naar Hua Hin te gaan. Hier waren we in het begin van onze reis ook al geweest. Altijd goed weer en een gezellige plaats dus konden we beter daar naar toe gaan!
Was weer een lange reisdag. 's Morgens om 09:00 vertrokken, eerst weer met de bus naar Bangkok en vanuit Bangkok met een mini-van naar Hua Hin. 's Avonds om 22:00 kwamen we eindelijk aan in Hua Hin!

De dagen in Hua Hin... tja, ook hier kan ik geen sappig verhaal van maken voor jullie! Hooguit een beetje jaloers maken, haha! We zijn hier drie volle dagen geweest. Iedere dag doorgebracht op het strand. En vergeleken met Koh Chang was het hier echt super lekker weer, warm, veel zon en geen wolkje aan de lucht! Een beter einde van onze reis hadden we niet kunnen bedenken!

En dan vandaag... vanmorgen nog heel even aan het zwembad gelegen en om 12:00 uitgecheckt. Naar het busstation gegaan en een ticket gekocht voor de bus naar Bangkok. Hier zijn we net aangekomen. En nu zitten we hier...

Toch heel raar, vannacht is de allerlaatste nacht dat we hier slapen, want morgenavond moeten we al naar het vliegveld!

Het is echt bizar hoe snel de tijd is gegaan, voor mijn gevoel zaten we gisteren nog midden in de voorpret en nu is opeens alles voorbij! Wat zal het gek zijn om straks weer thuis in Nederland te zijn! Aan de ene kant willen we hier nog lang niet weg en vermaken we ons nog veel te goed, aan de andere kant is het ook weer leuk om iedereen weer te zien! Dus dan moeten we daar maar gewoon aan denken! En dat deze reis voorbij is, betekent natuurlijk niet dat er niet nog velen zullen volgen! :p Daarnaast nemen we super veel hele leuke & mooie herinneringen en ervaringen mee terug naar Nederland, deze 3 maanden waren namelijk echt fantastisch :) En eigenlijk druk ik me dan nog te zacht uit...

Nog even voor de informatie: wij vliegen morgen om 02:30 Thaise tijd, (21:30 voor jullie) en komen dan vrijdagmorgen in Nederland aan om 09:00!

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het feit dat jullie me altijd gevolgd hebben & berichtjes hebben gestuurd, is super leuk om te lezen! Wie dat graag wil, is uiteraard welkom om alle foto's te komen bekijken (en ja, dat zijn er veel!) ;)

Nu kan ik echt zeggen: TOT SNEL!

Voor de laatste keer vanuit Bangkok,
Liefs,

GOEIE REIS EN TOT OP SCHIPHOL
    XX

• 25 Januari 2012 - 11:29

Mama:

laatste mogelijkheid en weer geen eerste, jammer hoor!
    lekker slapen, je laatste nachtje!
    goeie reis en tot vrijdagmorgen
    dus TOT SNEL, lekker hoor! xxx

• 25 Januari 2012 - 11:44

Mariëtte:

Dit lees je waarschijnlijk pas thuis als ik het goed begrijp. Dat zal een hele geruststelling zijn, een teken dat je weer veilig onder moeders ( en vaders) vleugels bent.
    Tot gauw. Je zult wel afknappen op het weer, al is het voor januari buitengewoon warm. groeten Mariëtte

• 25 Januari 2012 - 11:58

Karin:

Goeie reis en tot snel!

• 25 Januari 2012 - 13:58

Tessa:

Leuk afsluitend reisverslag van een prachtige reis!! Ik kan niet wachten om de foto's echt te zien Yaar, met live commentaar van jou erbij!! Tot bijna, goede reis terug en dikke knuf

• 25 Januari 2012 - 14:55

Suzan:

Nou Meiden............dat was het dan. Bedankt voor jullie fantastische verhalen, pas nog even goed op elkaar en tot gauw!

• 25 Januari 2012 - 15:44

Chava:

Goede reis! en we spreken gauw wat af :)

• 25 Januari 2012 - 17:17

Reinier,Eline,Nadia:

We zullen je leuke verhalen missen Yara! Wat waren het superleuke belevenissen, 't was gewoon genieten tijdens het lezen! Goede reis!

• 25 Januari 2012 - 21:15

Drieën :

Heerlijk zo'n afsluiting aan het strand, van deze zeer inspannende indrukwekkende en ondernemende vakantie.
    We wensen jullie een behouden vlucht en hopen dat je toch echt weer wel kunt wennen in ons kikkerland .

Grtjs en x