Boeddha brengt geluk! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Yara Louwerse - WaarBenJij.nu Boeddha brengt geluk! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Yara Louwerse - WaarBenJij.nu

Boeddha brengt geluk!

Door: yaralouwerse

Blijf op de hoogte en volg Yara

31 Oktober 2011 | Thailand, Hua Hin

Daar is hij dan, mijn eerste reisverslag vanuit Hua Hin, Thailand!

Ik ga denk ik maar gewoon beginnen bij het begin! Donderdag aangekomen in Bangkok na een goede vlucht. Tenminste, de vlucht was goed, mijn status iets minder! Behoorlijk ziek geweest de laatste paar uur... Toen we om Thaise tijd 09:00 in ons hotel waren dus eerst maar eens wat uurtjes gaan slapen! Halverwege de middag zijn we wakker geworden en zijn we de stad in gegaan, niet veel bijzonders gedaan, op een terrasje gezeten en een beetje rond gekeken, genoeg te zien... Dus daar kunnen wij ons wel mee vermaken! Nog een aantal dingen geregeld voor het verblijf in Bangkok en geld gepint (jullie denken nu vast, is dit interessante informatie? nou nee, niet echt, maar wel belangrijk om te weten voor verderop in de tekst ;-)) We hadden het idee om niet te laat te gaan slapen om zo de jetlag te overwinnen en de volgende dag weer helemaal fit te zijn... Dit liep alleen niet zoals gepland! Voor ons gevoel was het midden op de dag en waren dan ook klaarwakker en hadden honger op de raarste momenten (dit is trouwens nog een paar dagen zo door gegaan, fijn hoor, zo'n jetlag!!!).

Zaterdag het ontbijt dus maar over geslagen en 's middags lekker bij het zwembad gezeten! Jaja, wij beginnen als backpackers goed he, zwembad met hotel! Aan het einde van de middag weer de stad in gegaan. Allereerst maar eens een rondje op de TukTuk gedaan, die dingen gaan dus echt enorm hard en vliegen overal tussendoor, nu vind ik van mezelf dat ik best goed kan rijden in mijn fiatje, maar dit zou toch niks voor mij zijn! De chauffeur dropte ons bij een restaurant, want dit hadden we gevraagd! Helaas viel het eten en drinken een beetje tegen en was het er ook niet echt gezellig... Al best snel weggegaan en naar een straatje gegaan waar we de dag ervoor al hadden gezeten, een stuk gezelliger en een stuk meer te zien! Naast ons zat een groep met Duitse stewards en stewardessen, ze waren 3 dagen in Bangkok. Wat een baan! Nou ja, die baan lijkt me niet fantastisch maar op kosten van de baas 3 dagen in Bangkok bivakeren (en waarschijnlijk ook in al die andere steden waar ze op vliegen) is natuurlijk niet verkeerd! Ook deze avond weer het plan om niet al te laat gaan slapen, ook deze avond weer mislukt! Om 04:30 (!) vielen we pas in slaap, wat er natuurlijk voor zorgde dat we de volgende morgen weer helemaal kapot waren...

We hadden veel plannen voor de eerste paar dagen Bangkok, maar veel daarvan is, letterlijk, in het water gevallen. 'Onze' wijk was wel helemaal droog, maar op veel andere plaatsen stond wel wat water waardoor we daar niet heen konden, jammer! Zondag wilden we graag naar Grand Palace en Wat Pho, we zagen alleen op bbc nieuws dat hier de straten blank stonden, wij als (ramp)toeristen toch maar gewoon dwars proberen... Gelukkig maar want er was eigenlijk (bijna) niets aan de hand! We zijn eerst naar het Grand Palace gegaan, is erg mooi met allemaal goud en veel versiersels! Hierna over een marktje gelopen waar wel water was, denk ongeveer zo'n 10 centimeter. Naast het marktje was wel een soort van straat waar echt veel water was, ook stroming. Een oud vrouwtje werd er door een jongere jongen uitgeholpen, best sneu om te zien... Hierna nog wat gegeten en door gegaan naar Wat Pho. Wat Pho is een grote liggende gouden Boeddha van 46 meter lang! Op de foto gezet, even rond gekeken en weer verder gegaan. Wij zijn dan ook niet zo dat we ieder stukje uitgebreid gaan bestuderen zeg maar... Het was ondertussen alweer avond aan het worden dus gingen we terug richting onze wijk. We wilden nog een aantal dingen regelen voor ons hotel, en even geld pinnen! Nou, bij dat laatste kreeg ik dus de schrik van mijn leven, je voelt hem al aankomen, pinpas kwijt! Typisch gevalletje van: HEB IK DAT!!!! Ik hoor jullie al denken, hoe kan je nou zo stom zijn?? En ja inderdaad, behoorlijk dom! Die vrijdag dat we gingen pinnen was ik zo moe dat ik er gewoon niet aan heb gedacht om mijn pinpas weer uit de muur te halen. Gelijk terug gegaan naar de bank van vrijdag, 3x raden: gesloten! Of we morgen ochtend om 08:30 terug wilde komen! Wat een vroegte met de jetlag nog in mijn lichaam, maar goed, alles voor m'n pinpas natuurlijk want waar ben ik 3 maanden zonder geld!? Tja, dan zou ik heel lief moeten doen tegen Marije om te kunnen overleven, ghehe! 's Avonds weer wat gegeten en gedronken en verder niet veel spannende dingen beleefd...

Vanmorgen vroeg stonden we zoals afgesproken op de stoep bij de bank! Mijn verhaal gedaan maar ze begrepen er weinig van, ze spraken stuk voor stuk bijna geen engels, STRESS! Met handen en voeten een heel eind gekomen, ondertussen kreeg ik steeds een telefoon in mijn handen geduwd waar ik tegen een Thais vrouwtje al mijn gegevens moest doorgeven. Ze zou de kaart komen brengen? 'Okay, but do you have MY card?' 'Yes, madam, a green one!' Neeeeheee! Hij is gold!!! Uit een pure wanhoopspoging zei Marije dat we misschien het Thaise woordenboekje konden halen op de kamer, zo gezegd zo gedaan. Marije bleef bij de bank en ik ging even dat boekje halen. Onderweg kreeg ik een geniale ingeving, al zeg ik het zelf! Heb een tolk gecharterd bij ons hotel die mee wilde naar de bank, wel super lief natuurlijk! Ze heeft alles voor ons vertaald. Om 14:00 vanmiddag moesten we terug komen om de kaart op te halen, er zou dan iemand van de security komen die het aparaat open zou maken! Nou, dan gaan we dat maar doen! Eerst even ergens geluncht en de backpacks ingepakt, om 14:00 weer terug naar de bank. 14:30 niemand te bekennen... 15:00 nog steeds niemand te bekennen, 15:15 je raadt het al... 15:30 nog steeds geen man en de bank ging sluiten! De moed zakte me in de schoenen! Of we om 17:00 terug wilde komen! Nou, we hadden toch al onze hele dag ervoor op geofferd dus dat kon er ook nog wel bij! Om 17:00 uiteraard niemand te bekennen, 17:15 ook niet. MAAR toen, om 17:30, 3 mannen in uniform en jawel, ze hadden mijn kaart!!! Marije en ik dolblij elkaar in de armen gevlogen, die mannen big smile omdat ze dachten dat ze een heldendaad hadden verricht, nou inderdaad, dat hadden ze!! Eigenlijk gingen we er al vanuit dat mijn kaart wel geblokkeerd zou zijn, maar dat was ook niet zo! Ik kon gewoon geld pinnen! Zo blij! Vandaar de titel, Boeddha brengt geluk! Van Michelle en Vicky heb ik een Boeddha gekregen om mee te nemen, zodat die me de hele reis geluk brengt, nou girls, hij heeft zijn werk gedaan! Thankyouuu!

Nadat we de kaart hadden was het toch echt tijd om naar Hua Hin te gaan, een badplaats in het zuiden. Ongeveer twee uur rijden vanaf Bangkok. Eigenlijk zouden we met de bus gaan, maar het busstation is overstroomd dus moesten we wel met de taxi, nou ja, mijn dag kon toch al niet meer stuk! Nu zijn we in Hua Hin, we hebben net gegeten en gaan nu nog even rondje over de nachtmarkt! Morgen staat ons een dagje strand te wachten, i like!

De volgende keer hierover meer verhalen! Leuk dat jullie mijn verhaal hebben gelezen!

Tot de volgende keer,

Liefs,
Yara

  • 31 Oktober 2011 - 15:26

    Woko:

    Lekker bezig Freek!

  • 31 Oktober 2011 - 15:29

    Eveline Moes:

    Hoi yara
    Wat een verhaal!!! Klinkt als het eerste avontuur! Geniet ervan en de groetjes aan Marije!
    Liefs Eveline

  • 31 Oktober 2011 - 16:04

    Marion Janse:

    Tjonge jonge Yara, wat 'n gedoe met die pinpas! Gelukkig heb je hem toch nog terug! Leuk je verhaal te lezen.groetjes

  • 31 Oktober 2011 - 16:26

    Marielle:

    Jeeej een verslag :D ik was zo benieuwd hoe het met jullie ging! Oh oh wat een verhaal, ik voelde zelf helemaal de stress toen ik het las ;p Gelukkig dat het goed is afgelopen! Dat zal je nu niet meer overkomen (hoop ik ;p)...Super stoer dat jullie gewoon geweest zijn ondanks de rampberichten, hoop dat het voor de rest ook allemaal mee gaat vallen! Veel plezier op het strand morgen, lekker van genieten :D xxx

  • 31 Oktober 2011 - 16:40

    Jorden:

    Haha geniaal typisch mijn lieve zusje:p

  • 31 Oktober 2011 - 17:48

    Marius:

    Hehe muts, ik denk dat je vader dezelfde eerste reactie had dan ik,
    Jezus wat een ........
    Maar gelukkig goed afgelopen,veel
    plezier verder en we volgen je
    via de verslagen.
    Groeten, Marius,Suzan,Lise en Iris.

  • 31 Oktober 2011 - 17:56

    Ron En Marleen:

    Stress, stress, stress, gelukkig is het goed afgelopen. Geniet maar extra van jullie dagje strand morgen.

  • 31 Oktober 2011 - 18:07

    Chava:

    Hej Yaar.
    Leuke om wat van je te lezen. Was al benieuwd! haha je weet je het wel spannend te maken zo' reis. Hopelijk kunnen jullie binnenkort echt gaan genieten zonder pin-pas stress! Fijn dat het wel mee valt met het water.
    Have fun! xxx

  • 31 Oktober 2011 - 21:45

    Dewi:

    Hey Yara

    Heerlijk aan het genieten nu. Kan je overal wel goed op internet? Knap dat jullie wel gegaan zijn ondanks de rampen. Hopen dat het nu rustig blijft. Fijn dat je ook steun aan elkaar heb. Veel plezier nog en hoor weer van jullie. xx Dewi

  • 01 November 2011 - 06:46

    Mariëtte:

    Hé meisie, wat een verhaal alweer, en dat in een paar dagen. Je pas zul je van je leven nooit meer kwijt raken zullen we maar denken. Ik wens je veel plezier en veel indrukken verder. Hier is alles normaal, lees-saai. Sjoerd is weer een jaar ouder, verder geen nieuws. Ik hou het kort anders zit je nog je hele vakantie achter de computer. Love you much, bey, M

  • 01 November 2011 - 18:10

    Karin:

    He yaar, wat een verhaal, gelukkig goed afgelopen! Die pas raak je nooit meer kwijt nu, dit geeurd je geen 2e keer meer. Lekker genieten .
    Groetjes Jaco,Karin,Dion en Boyd

  • 01 November 2011 - 22:13

    Lydia:

    Hoi meiden, Ik hoop dat jullie in wat rustiger vaarwater komen, Heel veel plezier vanuit "de Polder" Groetjes

  • 03 November 2011 - 07:04

    Vicky:

    Boedha heeft z'n eerste missie volbracht ;)!!
    Dikke kusss

  • 03 November 2011 - 17:57

    Sjoerd CJG:

    Mooi! Lekker ontdekken. Goed verhaal ook wel fijn dat het een happy end heeft. Inderdaad blij om te lezen dat het goed gaat. Genieten!

  • 04 November 2011 - 12:14

    Drieën:

    Hoihoi Yara,

    Weer erg leuk om je reisverslag te lezen.
    Wat een schrik zeg met je pinpas pff.
    Gelukkig alles weer op z'n pootjes terecht gekomen.
    Jullie zijn al heerlijk aan't genieten lees ik wel ,veel plezier verder en zie uit naar je volgende verslag .
    X Drieën en de rest van de fam

  • 05 November 2011 - 21:10

    Adri:

    Hallo Yara,
    Ik sta er niet van te kijken, dat komt er van als je zonder coach op stap gaat.
    Veel plezier verder en groetjes aan Marije.

  • 15 November 2011 - 16:44

    Michelle:

    Boeddha did a great job!!!!:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Hua Hin

Yara

Backpacken in Zuid-Oost Azië

Actief sinds 09 Okt. 2011
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 23563

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2011 - 27 Januari 2012

Backpacken Zuid-Oost Azië

25 Juni 2010 - 14 Juli 2010

Backpacken in Maleisië

08 Januari 2013 - 30 November -0001

Azika: Vrijwilligerswerk & Backpacken

Landen bezocht: